• سه شنبه ٧ شهريور ١٤٠٢-١١:٠٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٤٣٠
عباسی متذکر شد:4-174

آلودگی صوتی ساخت و سازها صدای شهروندان را درآورده است

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به مزاحمت‌های ناشی از ساخت و سازها در این شهر، از اعتراض و گله‌مندی مردم در این باره خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی عباسی، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا در خصوص نظرات ثبت شده در سامانه مدیریت شهری از سوی مردم و انتقادات صورت گرفته، بیان کرد: در جریان بررسی نظرات شهروندان در حوزه شهرسازی و معماری که از طریق سامانه مدیریت شهری ۱۳۷+ اعلام و در یک سال گذشته ارزیابی شده است؛ مطلع شدیم که به ترتیب، آلودگی صوتی ناشی از ساخت و ساز مسکونی، سد معبر مصالح ساختمانی، ایمنی ساخت و ساز مسکونی و همچنین ایمن سازی تخریب مسکونی، مورد شکایت و گله مردم بوده که از میان آن‌ها حدود ۵۱ درصد مربوط به آلودگی صوتی است. 
وی افزود: مشخص است مزاحمت‌های ناشی از ساخت و سازها و نیز سد معبرها یک اصل اساسی است که باید به آن پرداخته شود. لذا درخواست می‌شود با عنایت به تکرار این موضوعات در گزارش‌های سالیانه ادوار گذشته، که این موارد در صدر آن‌ها قرار دارد؛ به منظور کاهش مزاحمت‌ها، آزردگی خاطر و رعایت حقوق شهروندان مجاور کارگاه‌های ساختمانی و کاهش آثار نامطلوب ناشی از عملیات ساختمانی و ایجاد یک نظام‌بندی جهت پایش وضعیت ایمنی و فعالیت آن‌ها و همچنین ساماندهی سد معبر پیاده‌روها در دوره ساختمان سازی، موارد ذکر شده در ابلاغیه‌ای در فروردین ۱۴۰۱ مبنی بر الزام به ارائه طرح کارگاه ساختمانی و برنامه زمانبندی اجرای پروژه و نیز جمع آوری حصار حفاظتی موقت کارگاهی، رفع سد معبر از پیاده‌روها در پایان مدت تعیین شده، تعیین روز کاری کارگاه‌های مختلف ساختمانی، ایجاد سامانه پایش وضعیت سد معبر ساختمانی و ایمن سازی حصار کارگاهی، انتشار مجوزهای صادره حصار کارگاهی پلاک‌های در حال ساخت و همچنین اخطارهای ابلاغ شده و مهلت باقیمانده که در سامانه «تهران من» ثبت شده؛ مورد توجه قرار گیرد. اگر این موارد رعایت شود و شهرداری هم اهتمام لازم را در این باره داشته باشد؛ شاهد رضایت‌مندی شهروندان خواهیم بود. 
 
مهدی چمران، رئیس شورای شهر در پاسخ به تذکر عباسی توضیح داد: آلودگی صوتی از مسائلی است که کمتر به آن توجه می‌کنیم؛ در دوره چهارم، مصوبه‌ای تصویب شد که طی آن پیشنهاد ما این بود که در شهر آلودگی صوتی بیش از ۶۵ دسیبل نباشد. این پیشنهاد حتی در هیئت دولت نیز مطرح و با رأی مسئولین به ۷۰ دسیبل رسیده و تأیید شد؛ اما متأسفانه اجرایی نشد. 
چمران در ادامه بابیان اینکه آلودگی صوتی ناشی از تردد موتور سیکلت‌ها به طرز وحشتناکی در حال حاضر در تهران خودنمایی می‌کند؛ تأکید کرد: باید در در این زمینه چاره‌ای اندیشید که مستلزم یک تصمیم جمعی است و تنها به شورای شهر و شهرداری محدود نمی‌شود. برای اینکه اقدام درستی صورت بگیرد؛ همه باید به میدان بیایند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: